2011-09-23

Hogyan blogoljunk és kommenteljünk? 1.rész - Wie wir am besten bloggen und Kommentare hinterlassen Teil 1.

Fotó Dieter Schumann
Mivel én a blogolást csak 2011-ben kezdtem, sok bloggerina társamhoz képest még gyermek cipőben járok. De már ez alatt a rövid idő alatt is történt 1 s más, ami elgondolkodtatott. 6 pontba szedtem őket össze. Íme az első 3.
  1. Milyen címet adjak a bejegyzéseimnek, h lehetőleg azok is hamar megtalálják, akik nem olvasnak rendszeresen?
  2. Milyen legyen az oldal dizájnja és milyen sűrűn változtassam?
  3. Hogyan kezeljem a névtelen v./és rosszindulatú kommenteket?
Nos, azt hiszem ez csak 1 apró töredéke azon kérdéseknek és eseteknek, amik nap mint nap szinte minden bloggerinával előfordulnak.

 Nachdem ich mit dem Bloggen erst 2011 begonnen habe, gelte ich unter vielen anderen hier noch als waschechte Neuling. Aber sogar schon in dieser kurzen Zeit ist Einiges passiert, das mich zum nachdenken animiert hat. Ich habe sie in 6 Punkten zusammen gesammelt. Hier die ersten 3.
  1. Was für einen Titel soll ich meinen Beiträgen geben, dass sie auch von Leuten schnell gefunden werden, die mich nicht regelmäßig lesen?
  2. Wie soll das Design meiner Seite ausschauen und wie oft sollte ich es ändern?
  3. Wie soll ich mit den anonymen o./u. bösartigen Kommentaren umgehen?
Nun, ich glaube das ist nur ein winzig kleines Segment von Fragen und Ereignissen, die tag täglich mit sehr vielen Bloggern passieren.
  1. Talán a legjobb, ha megpróbálunk nagyon pontosan fogalmazni. Pl. ha cipőkről írunk, legyen benne a címben a cipő szó..."Az idei ősz tredje" talán jól hangzik, de ebből még nem derül ki a pontos tartalom, ill. félrevezető lehet. A mindenféle rövidítések praktikusak lehetnek a poszt megírásánál, de rengetegen nem fogják érteni....
  2. Az oldal dizájnja mindig olyan legyen, amilyet a blog tulajdonosa akar. Ha neked a hupi lila tetszik, akkor legyen az! Van olyan vélemény mi szerint nem jó a dizájnt sűrűn változtatni, mert az olvasókat megzavarja, esetleg meg sem találják az oldalt. Ebben én szem. szerint nem hiszek. Annyiszor változtass, ahányszor csak kedved tartja, hiszen az oldal téged hivatott tükrözni! Az a lényeg, h Te elégedett legyél vele!
  3. Tanácsos a kommenteket moderálni. "Beállítások- Bejegyzések és megjegyzések-Megjegyzésmoderálás? -mindig". Ez megakadályozza, h az engedélyed nélkül szitkozódó, rosszindulatú megjegyzések kerüljenek ki az oldaladra. Az embernek ugyan rosszul esik, de a legtanácsosabb az ilyen kommenteket törölni és egyáltalán nem reagálni rájuk. Aki névtelenül ír és nem vállalja fel magát legalább 1 nickname keretében, az nem érdemli meg, h foglalkozz vele. A bunkó beszólások pedig olyan szinten minőség aluliak, h aki a blogjára vmit is ad, az ilyesmit nem fog megjelentetni. 
  1.   Am besten versuchen wir sehr genau zu formulieren. Wenn wir über Schuhe posten, sollte das Wort "Schuhe" möglichst auch im Titel dabei sein. "Die aktuellen Herbst Trends" klingt zwar gut, aber davon weiß man noch nicht, was man genau darunter meint. Es kann verwirrend sein. Die viel verschiedenen Abkürzungen kommen zwar beim Schreiben sicher praktisch, aber es werden sie trotzdem sehr viele nicht verstehen...
  2. Das Design der Seite soll immer so sein, wie es der Blogger selbst haben will. Wenn Du am liebsten Purpur Lila hast, dann soll es halt diese Farbe sein! Es gibt die Meinung wonach man das Design der Seite nicht oft wechseln sollte, weil das die Leser nur verwirrt, und sie finden teilweise gar nicht mehr auf die Seite zurück. Daran glaube ich persönlich überhaupt nicht. Ändere so oft Du willst, die Seite soll schließlich Dich präsentieren! Wichtig ist nur, dass Du damit zufrieden bist!
  3. Es ist empfehlenswert die Kommentare zu moderieren. "Einstellungen - Beiträge und Kommentare- Kommentare moderieren? - immer." So kann es Dir nicht passieren, dass ohne Deine Erlaubnis Schimpfwörter und bösartige Aussagen auf Deiner Seite landen. Es tut einem zwar mächtig weh, aber am besten löscht man diese Kommentare gleich und man antwortet erst gar nicht. Wenn jemand anonym schreibt und nicht mindest mit einem nickname für sich steht, verdient Deine Aufmerksamkeit so und so nicht. Bösartige Kommentare sind dermaßen unterm Niveau, dass diejenigen die auf ihren Blog Wert legen, werden solche überhaupt nicht veröffentlichen.
Ne felejtsétek! Anonym, rosszidulatú, bunkózós kommentárokat csak a gyáva, irígy, magukkal elégedetlen emberek hagynak! A 2-ik részben olvashatjátok a köv. 3 kérdést és választ!  Vergisst nicht! Anonyme, bösartige Kommentare hinterlassen nur feige, eifersüchtige und mit sich selbst unzufriedene Menschen! Im 2.Teil könnt Ihr den nächsten 3 Fragen und Antworten lesen!



3 megjegyzés:

  1. Habe mich auch vorgenommen mal wieder mehr Fahrrad zu fahren, aber ich bin auch so eine Frostbeule und sobald es kalt wird, hab ich ständig mit Blasenentzündungen zu kämpfen -.- Wegen des ständigen Antibiotikums darf ich ja dann auch keinen Sport machen.. da wird man sehr faul >.<

    Danke aber für den lieben Tipp :) Fühl sich gut an, wenn so viele nette Menschen einen aufmuntern <3

    VálaszTörlés
  2. Ah, tökéletesen egyetértek. Ezeket hívja úgy az internetes szleng, hogy "troll". Szinte, minden nyelven így hívják őket. Úgy látszik, egy rugóra jár az agyunk, én is, nem olyan régen osztottam meg pont ezzel a problémával kapcsolatban egy cikket. Neked is érdemes lehet elolvasnod: http://hvg.hu/Tudomany/20110919_troll_zaklazas_hecc_aldozat_facebookSanos, itt csak így tudok "linkelni", másold be a böngésződbe:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...