2011-03-07

A dekorkozmetikumok tárolásáról

A legideálisabb természetesen, ha az ember lányának saját toalett asztalkája van tükörrel, fiókokkal a hálóban, egy világos helyen, ahol jól lehet sminkelni. Persze ez sok esetben nem azonnal adott, ezért valahogy másként kell megoldani a dekorkozmetikumok tárolását.
Egy ideig elég volt egy kis fonott kosárka, amibe beledobáltam mindent a szempillaspiráltól az arcpirosítóig. De persze eljött az idő, amikor már túl sok kencém lett és a kosárkába már nem fért bele minden. Ekkor döntöttem úgy, hogy beszerzek egy jó nagy kozmetikai táskát, ami fakkokra van osztva. Így egy helyen, de mégis rendszerbe szedve tárolhatnék mindent, és könnyebben is találnám meg az éppen kívánatos szemceruzát vagy rúzst. Amilyen lelkesen indultam neki olyan hamar lombozódtam is le. A kozmetikai táskák ugyanis általában egyforma méretűek és KICSIK!!!
Arról nem is beszélve, hogy legtöbb esetben csak egy nagy részük van, ahova mindent ömlesztve lehet csak bedobálni. Akkora és olyan, amilyet én szeretnék nem létezik- volt az eladók válasza. 
Az első kétségbeesés után rájöttem, hogy a sminkdobozt magam is megcsinálhatom!
Nem kell hozzá más, mint egy megfelelő méretű doboz, annyi kis fonott (vagy műanyag, azt könnyebb tisztán tartani) kosárka, amennyi fakkot szeretnénk és kész!
Az enyém így néz ki: 


Ezt a dobozt eredetileg egyéb dolgok tárolására vettem. A fehér szín nem túl szerencsés, mert könnyen meglátszanak rajta az alapozó, rúzs és egyéb foltok, amivel az ember használat közben akaratlanul is összekeni. Ráadásul az én dobozom anyaga valódi bőr, ezért a nedves, párás fürdőben nem lehet tárolni. Tehát ha a dobozt a fürdőben szeretnénk elhelyezni, vegyünk inkább műanyagot. Amint látszik a képen, vettem rá pár matricát és azzal díszítettem fel. Olyan jól néz ki, hogy nem csak a hálóban, de a nappaliban is feltűnés nélkül tárolhatom. Akkor most kukkantsunk is bele!


Én 3, a KIKK-ben vásárolt kis fonott kosárkát használok. (Sajnos itt is azt kell mondanom, hogy a külföldi KIKK-eknek sokkal nagyobb a kínálata, mint a hazaiaknak. Nézzünk rá például az osztrák KIKK háztartási részlegére és hasonlítsuk össze a magyar kínálattal...) A színek segítenek a különböző kozmetikumokat csoportosítani. A kékben tárolom a szemceruzákat, mindenféle tusokat és a faragót. A pink színűben mindent, ami por állagú, tehát a szemhéjpúdereket, és az arcpirosítókat. A világos zöld kosár a szempillaspiráloké, korrektoroké, szemhéjbázisé, szájfényeké, rúzsoké. Igyekszem mindent forma alapján is tárolni. A kicsik, a kerek formájúak, a hosszúkásak. Ami nem tartozik egyik kategóriába sem, vagy túl nagy, hosszú, stb, azt a doboz fenn maradó részében tartom. Ilyenek a nagy ecsetek arcpirosításhoz, púderezéshez, illetve a hosszú nyelű szivacsos szemhéjpúder aplikátorok, és a sminkalapom, -amiről egy korábbi bejegyzésemben, A L'Oreal dekorkozmetikai termékekről már írtam. Egy apró fém dobozkában, amiben teafüvet kaptam ajándékba, tárolom a rövid  nyelű aplikátorokat.


Ha másnak is van problémája a dekorkozmetikumok tárolásával, akkor most remélhetőleg jó tippet tudtam adni! Sokszor a legegyszerűbb a legjobb!
Húha! Holnap nőnap van!
Mi magyar nők szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen külföldön több országban sem tartják ezt az ünnepet.
Köszöntést, netán virágcsokrot, bonbont... ezért csak magyar férfitól várjunk!

1 megjegyzés:

  1. Ez a doboz, tényleg nagyon TE vagy:) Az ötlet nagyon jó. Nem sok magyar háztartásban található sminkasztal, megfelelő világítással. Szerintem, a legtöbben - még akik meg is tehetnék - nem gondolnak egy smink sarok kialakítására.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...